René van Dijk is een creatieve ondernemer met 30 jaar ervaring en hij is oprichter van The Monkey Network. Het bedrijf bestaat volledig uit freelancers, maar werkt als een groot digitaal full service bureau, met drie gespecialiseerde afdelingen.
Iedere freelancer heeft vaak zijn eigen netwerk aan specialisten, freelancers, leveranciers en ondernemers. Maar daar echt grote klussen en opdrachten met vertrouwen mee kunnen aannemen voor landelijke of internationale reclame- of communicatie campagnes, voor digitale transformatie trajecten die van A tot Z georganiseerd worden, dat is toch andere koek.
Op 8 juni vertelde hij in een webinar hoe zijn netwerkbureau uit 2016 inmiddels is uitgegroeid en is verfijnd tot wat het nu is.
Reclamebureau
René was eerder te gast, namelijk op 10 februari 2017. Begin 2016, het Chinese Jaar van de Aap, lanceerde hij een nieuw soort reclamebureau: Monkey Inside. Een flexibel reclamebureau zonder overhead waarvan hij als creative director en registermarketeer de spil is.
René vertelde toen over hoe het mogelijk is om in je eentje een reclamebureau met grote opdrachtgevers te zijn. Hoe je dat met behulp van digitale gereedschappen en netwerkbureau vol getalenteerde freelancers kunt doen.
”Ik vertel je meteen hoe je op deze manier om de week een paar dagen aan het strand kan werken,” liet hij weten.
Aan welk strand en met welk weer? Dat wilden wij dan toen weten. Je kunt het wel raden.