Simon Hodges deelde een aantal inzichten en voorbeelden van zijn werk: storytelling voor bedrijven en organisaties. Daarbij kan onder meer het medium – de drager van het verhaal – verschillen.
Zijn werk draait om de ontdekking van de inherente waarde en de inspiratie die het geeft om krachtige verhalen te creëren.
“Verhalen zijn overal, we hebben alleen de juiste ogen nodig om ze te zien.”
Simon Hodges heeft een manier ontwikkeld om verhalen als hulpmiddel te zien om snel essentiële details van complexe projecten te achterhalen. Het werken met deze verhaalpunten – in de context van een presentatie, project of bedrijf – brengt elke communicatie tot leven: van specifiek naar strategisch.
Als getrainde verhalenverteller werkt hij samen om naar de details te zoeken die het bedrijf definiëren en motiveren vanuit een persoonlijk, organisatorisch of projectperspectief.
Een goed verhaal verandert hoe we worden gezien en verandert hoe we zien. Deze reis van voortdurende transformatie maakt het een voorrecht om met verhalen te werken, en trekt fascinerende mensen om naast te wonen en mee te werken.