Vrijdag 8 november komen bij Freelance Fridays tekenen, verhaal en UX aan bod. Zie meer in de Agenda. Een tip en een paar recente blogs die meer over de inzet en impact hiervan vertellen.
Laten we beginnen met het interview met Sander voor ’t Hekke bij Frankwatching. Onder de titel ‘UX is overal en een noodzaak voor elk bedrijf‘ vertelt hij over maken van apps en websites dat begint bij de gebruiker en zijn wensen, dan wel verwachtingen. Dat vindt hij vaak belangrijker dan de conversie. Bij Booking.com is de afweging tussen UX en conversie uit de hand gelopen, stelt hij.
In Marketingfacts staat een verhaal van Pieter Otten over het belang van contentmarketeers als merkenbouwers. Dat ontstaat door ‘Een ijzersterk verhaal‘. En daarbij is een:
Emotioneel verhaal is veel overtuigender dan een nietszeggend epistel met een overvloed aan informatie.
Bovenstaande quote uit het artikel deed mij denken aan de verbazing die er is over de mogelijke herverkiezing van Trump. Iemand twitterde over dat fenomeen: “Emotions eat facts for breakfast.”
Video’s over design, UX en gebruikerservaring
Uit onze onvolprezen redactieraad kwam nog een tip binnen over een hele serie video’s over design en UX. De grote platforms houden de gebruikerservaring ernstig in de gaten, want daar schuilt het succes van conversie.
Het is een gesponsorde reeks onder de naam High Resolution, waarin designers van grote Amerikaanse bedrijven en startups worden geïnterviewd.
In de eerste video is de beurt aan Katie Dill, Director of Experience Design bij Airbnb. In ieder geval ook goed om aan het Engels te wennen, dat 8 november de voertaal is.