Zelfs bij een doorgewinterde LinkedIn-gebruiker als Roberto Decock, recruitment consultant bij FreelanceFirm, bleek dat je profiel nooit klaar is. Vrijdag 15 maart was de hele avond aan het platform gewijd. Naast Roberto vertelde Daniëlle Poortenaar meer over LinkedIn vanuit het perspectief van het platform als acquisitiemiddel.
Op verzoek hadden zich zo’n 10 mensen aangemeld voor een profielcheck door onze sprekers. Op alle besproken profielen kwam nuttig en opbouwend commentaar. Waarschijnlijk zijn meer mensen druk met hun eigen profiel aan de gang gegaan dat weekend.
Bij wijze van check kan nu iedereen het bijgewerkte lijstje tips van Roberto en Daniëlle downloaden. Dat is inclusief nog een belangrijke, door velen vergeten mogelijkheid om je Social Selling Index te bekijken.
De Like van LinkedIn werkt anders
Deze quotiënt kun je alleen zien als je bent ingelogd in je eigen profiel. Op 4 onderdelen kun je punten scoren tot maximaal 100. Het geeft een beetje aan hoe actief je bent en wat je goed doet.
Bezoeker Huibert de Potter, die het platform ook goed heeft bestudeerd, vertelde er aan het eind van de avond nog wat meer over. Onder meer dat het liken (en dus delen) van berichten erg goed werkt om de verspreiding van berichten te vergroten.
Dat gebeurt overigens ook zo in de trol-fabrieken voor ‘alternatieve feiten’ met hele planken vol mobiele telefoons. De Potter liet live zien dat het werkt door ons een video van zijn bedrijf te laten delen, de slimmerd, met de blauwe LinkedIn-duim.