Alle freelancers kennen de situatie. Met klanten of organisaties met wie het uit de hand liep, afspraken die niet werden nagekomen, klanten die je gingen overvragen ‘want je bent er nu toch mee bezig’, opdrachtgevers die slecht betalen maar zeggen dat het goed op je cv staat.
Hoe sterk sta je in je schoenen? Wanneer en hoe breng je een probleem naar voren? Kun je nog kritisch zijn op je opdrachtgever? Je wordt om je kennis binnengehaald, maar de klant eist wat anders dan je kennis zegt.
Over die energieslurpende en soms hemeltergende ervaringen willen we het hebben? Maar ook over manieren hoe die conflicten te voorkomen zijn. Of hoe je zo’n situatie toch ten goede kan keren.
Frans Reichardt (De Klantenluisteraar) was eerder bij ons te gast, maar dat was nog voor hij het boek Blije Klanten Bijten Niet (Ze Kwispelen!) publiceerde. Frans is trainer, adviseur, spreker, dagvoorzitter en, natuurlijk, een goed luisteraar.
Frans Reichardt verzorgde de avond Clients From Hell, 18 mei 2018.