• Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de voettekst

Freelance Fridays

het geinigste netwerk voor freelancers & zzp'ers

  • Over
    • Links & organisaties
  • Sprekers
    • Downloads & presentaties
  • Podcast
  • Webinars
  • Blog
  • Contact

Carl Alviani

8 november 2019 by Bart van Maanen

Mooie, betekenisvolle ervaringen hebben meestal ook de beste verhalen, dat is een inzicht dat Carl Alviani op het pad heeft gezet van zijn Protagonist Studio. En een goed verhaal maakt altijd een goede strategie voor het design van bijvoorbeeld een product of een content strategie.

Opgeleid als industrieel ontwerper in New York (Pratt Institute) heeft hij zich meer en meer ook als schrijver ontwikkeld over design en UX. Hij schreef er veel over, onder meer voor Forbes en WIRED.

Carl Alviani
Carl Alviani

In zijn presentatie kwam de psychologie van het vertellen van verhalen ruim aan bod, maar ook hoe ontwerpers daar gebruik van kunnen maken. Storytelling voor het ontwerpen en vormgeven van producten en processen.

De methode die Carl, samen met zijn studiopartner Victoria Kirk-Owal, hanteert is intensief. Maar door het programma van eisen als verhaal te beschrijven, betrekt hij wel alle disciplines die aan een project bijdragen.

Lees het verslag van de avond

Over Bart van Maanen

Bart van Maanen is copywriter, webdesigner en podcast producent (Studio Klankplank). Daarnaast is hij voorzitter en organisator van Freelance Fridays.

Footer

Zoeken

Onderwerpen

  • Bij het programma
  • Onze sprekers
  • Nieuws
  • Over
  • Sprekers
  • Podcast
  • Webinars
  • Blog
  • Contact

© 2023 • Freelance Fridays Amsterdam •

Beheer privacy voorkeuren
Wij gebruiken functionele cookies om onze website te verbeteren.
Functional Altijd actief
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistics
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Beheer opties Beheer diensten Beheer {vendor_count} leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}